Πέντε τρόποι για να αντέξει ο συμπλέκτης περισσότερα χρόνια

Ο συμπλέκτης αποτελεί σημαντικό ρόλο στη ζωή του οδηγού και γι' αυτό χρειάζεται σωστή διαχείριση. 

Τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιμένουν στο χειροκίνητο κιβώτιο.

Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει συμπλέκτη, τον οποίο ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιεί σωστά, έτσι ώστε να αποφύγει το ενδεχόμενο αντικατάστασής του, καθώς το κόστος θα είναι αρκετά μεγάλο.

Γι' αυτό υπάρχουν μικροί τρόποι, μέσω των οποίων ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να δώσει παράταση ζωής στον συμπλέκτη του αυτοκινήτου του, γλυτώνοντας έτσι και ένα σημαντικό ποσό.

Πιο αναλυτικά:

Αποφυγή πατήματος του συμπλέκτη στο φανάρι

Όταν περιμένετε να ανάψει το πράσινο φανάρι θα πρέπει να βάζετε σε νεκρά την ταχύτητα και να πατάτε μόνο το φρένο. Ορισμένοι διατηρούν πατημένο τον συμπλέκτη με αποτέλεσμα να του προκαλούν φθορά χωρίς λόγο. Η φθορά είναι μεγαλύτερη όταν κρατάτε το πόδι στο συμπλέκτη, ενώ έχει επιλεχθεί και ταχύτητα.

Ο «εφιάλτης» της ανηφόρας

Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που δεινοπαθούν στο ανέβασμα του αυτοκινήτου τους σε έναν ανηφορικό δρόμο, είτε επειδή φοβούνται μην τους «πάρει» πίσω το όχημα, είτε επειδή το αμάξι δεν αντέχει το «κουβάλημα» στην ανηφόρα. Σε αυτήν την περίπτωση θα ήταν προτιμότερο να διασχίσετε την ανηφόρα με γκάζι χωρίς το πάτημα συμπλέκτη. Σε περίπτωση που σταματήσετε στην ανηφόρα, θα χρειαστεί να πατήσετε τον συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να ζοριστεί. Μάλιστα γι' αυτό το λόγο σε ορισμένες περιπτώσεις προκύπτει μία περίεργη μυρωδιά από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και αφορά στο ζόρισμα του συμπλέκτη.

Μέχρι τελικής πτώσεως

Ορισμένοι οδηγοί δεν πατούν έως το τέρμα τον συμπλέκτη και αλλάζουν λανθασμένα την ταχύτητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φθείρεται ο συμπλέκτης και να προκληθεί ζημιά στις αλλαγές σχέσεων των ταχυτήτων και φυσικά στον δίσκο.

Υψηλό βάρος

Όσο περισσότερο βάρος κουβαλά ένα αυτοκίνητο, άλλο τόσο ζορίζεται ο συμπλέκτης. Όποτε το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με πολλά κιλά, τότε χρειάζεται περισσότερη δύναμη για να ξεκινήσει και αυτομάτως αυτό επηρεάζει και τη δύναμη που ασκείται στον συμπλέκτη.

Το λάθος με την όπισθεν

Μερικοί οδηγοί βάζουν όπισθεν όταν ακόμα το αυτοκίνητο βρίσκεται σε μπροστινή κίνηση. Έτσι ο συμπλέκτης ζορίζεται πολύ, αλλά και η υπόλοιπη μετάδοση, προκαλώντας γενικότερη ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το ίδιο ισχύει και στην αντίστροφη περίπτωση, δηλαδή το αυτοκίνητο να κινείται προς τα πίσω και ο οδηγός να επιλέγει την πρώτη ταχύτητα.


Το Fosonline.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Διαβάστε περισσότερα