Η αφηρημένη γλυπτική πιο επαναστατική από την αφηρημένη ζωγραφική

Αφηρημένη τέχνη, μάλιστα, αλλά τι είδους  αφηρημένη τέχνη; 

Όταν μιλάμε για αφηρημένη τέχνη εννοούμε συνήθως την αφηρημένη ζωγραφική, μολονότι η αφηρημένη γλυπτική προχώρησε ένα βήμα παρακάτω. Η ζωγραφική όσο... αφηρημένη κι αν ήταν, δεν κατάφερε να χειραφετηθεί πλήρως από τη μορφή. Η γλυπτική από την πλευρά της, τουλάχιστον αυτή που αναφέρουμε ως αφηρημένη, ανταποκρίθηκε στις προκλήσεις και χρησιμοποίησε ως υλικά της παλιούς παραδοσιακούς τρόπους -δουλεύοντας τις ανθρώπινες φιγούρες πάνω στο ξύλο ή στην πέτρα- τρόπους που την εποχή εκείνη έμοιαζε να οδηγούνται στην εξαφάνιση.

Ζακ Λιπσίτζ, μορφή

Καθώς η μορφοποίηση στο παρελθόν της τέχνης υπαινισσόταν κυρίως το ανθρώπινο σώμα, στον μοντέρνο καμβά της γλυπτικής η αφηρημένη τέχνη απείλησε την παρουσία του ίδιου του ανθρώπινου σώματος περισσότερα από ό,τι οι κυβιστές ή οι φωβιστές.

Χούλιο Γκονθάλεθ, μητρότητα

Αν όμως πράγματι το ανθρώπινο σώμα εκτοπίστηκε από την ύστερη μοντέρνα τέχνη και αν εξαφανίστηκε από τους όγκους ή τις επιφάνειες είναι ένα ζήτημα που εξαρτάται κυρίως από τον εκάστοτε δημιουργό και παρατηρητή του κόσμου.

Κονσταντίν Μπρανκούζι

Σε κάθε περίπτωση πάντως η γλυπτική μοιάζει να έκανε ένα βήμα πιο κάτω στην αφηρημένη σύλληψη του ανθρώπου και του κόσμου που τον περιβάλλει.


Το Fosonline.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Διαβάστε περισσότερα