The doctor - Το θέατρο στα καλύτερά του

 Ο Robert Icke συνθέτει ένα κοινωνιολογικό έπος που όμοιό του είχαμε να δούμε από την εποχή του  Πίντερ

Το θέατρο είναι η πιο αυθαίρετη τέχνη, πιο αυθαίρετη και από το σινεμά, όπου όλα είναι εικονικά. Πρόκειται για μυθοπλασία που μαγειρεύεται και σερβίρεται επί τόπου. Είναι επί της ουσίας ένα μαγειρείο ιδεών αλλά και μια σωματική τέχνη, που η ύλη της είναι το ίδιο απτή με αυτή της πραγματικότητας.

Το θρίλερ ιδεών που υπογράφει ο Robert Icke, μεγάλη ελπίδα του βρετανικού θεάτρου, δεν έρχεται απλά να επισημάνει την πολυσημία της εποχής μας όσον αφορά την πολλαπλή ταυτότητα, τις προκαταλήψεις, τα παλιά και νέα στερεότυπα, την πολιτική και κοινωνική ορθότητα. Αυτό θα αποτελούσε απλώς μια καταγραφή των συστατικών με το οποίο αυτοπροσδιορίζονται οι σύγχρονες κοινωνίες.

Ο Icke στοχάζεται στα μείζονα ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης με τον τρόπο που οφείλει να κάνει κάθε σημαντικός αφηγητής ή δραματουργός. Αν αποφλοιώσει κανείς το πολυεπίπεδο δράμα, θα διαπιστώσει ότι πίσω από τις στοιβάδες μικρών και μεγάλων επεισοδίων βρίσκεται ο ίδιος ο συγγραφέας, που με σπάνια κριτική διαύγεια, σπαρακτικό χιούμορ και προφητική διάθεση, χαρτογραφεί το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας. Ο Icke βουτά την πένα του στο θολό μελάνι της κοινωνικής ασημαντότητας που εξελίσσεται σε μάστιγα, απογυμνώνει και γελοιοποιεί την δικτατορία της ελευθερίας της γνώμης, στρέφεται κατά της τυραννίας του φυλετικού και ταξικού ρενβασισμού.

Στο υψηλό επίπεδο των συγκρούσεων, η θρησκεία με την επιστήμη, η ηθική με την υποκρισία, ο θάνατος με τη ζωή δίνουν τη δική τους παράσταση. Το ζήτημα της φυλετικής, σεξουαλικής και κοινωνικής ταυτότητας αναδεικνύεται σε αποφασιστικό στοιχείο για την σύσταση του ίδιου του θιάσου ενώ οι εναλλασσόμενες εκδοχές φύλου, χρώματος ή ιδιότητας είτε αποτελούν συγγραφική είτε σκηνοθετική οδηγία, αποκτούν σημειολογική σημασία στο νέο κόσμο όπου φαίνεται να επικρατεί το ουδέτερο.

Όταν μία έφηβη μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στο Ινστιτούτο Elizabeth μετά από μια αυτοσχέδια έκτρωση, η Καθηγήτρια Ρουθ Γουλφ (Στεφανία Γουλιώτη) αρνείται την είσοδο ενός ιερέα (Νίκος Χατζόπουλος) στο θάλαμο του κοριτσιού, διότι δεν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της ασθενούς. Γύρω από αυτήν την απόφαση, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαστρεβλώσεις κάθε είδους διαδέχονται η μία την άλλη, αναδεικνύοντας την περιπλοκότητα της κατάστασης. Όλοι έχουν γνώμη. Kαι την εκφράζουν με πάθος μέσα σε αυτήν τη δίνη που νομοτελειακά βυθίζει μαζί της όποιον βρεθεί στο επίκεντρό της. Η πορεία προς την αποκαθήλωση φαντάζει μη αναστρέψιμη.

To θέμα της μάχης θρησκείας-επιστήμης όπως και αυτό του νεο-αντισημιτισμού επεικτείνεται σε ένα σωρό ζητήματα με πρώτο βιολί τις έμφυλες ταυτότητες, την κουλτούρα της ακύρωσης και τα «λαϊκά δικαστήρια» στην τηλεόραση αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το άθροισμα της παράστασης έχει οπωσδήποτε θετικό πρόσημο, για το γεγονός και μόνο ότι η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι στην λιγότερο παρεμβατική στιγμή της καριέρας της. Για όλους όσοι αναζητούν μηνύματα και απαντήσεις σε μια θεατρική παράσταση, θα υπάρχουν ασφαλώς πολλές και διάφορες ενστάσεις. Η αλήθεια όμως είναι ότι πρόκειται για μια πολύ δυνατή παράσταση, στην οποία συνεισφέρουν ο φωτισμός, το σκηνικό, ο ήχος και η μουσική και τα όποια σκηνοθετικά τεχνάσματα.

Πέρα από το ερμηνευτικό ντελίριο της Γουλιώτη, και τις μεταμορφώσεις του Χατζόπουλου, η Αμαλία Νίνου, η Κίττυ Παϊταζόγλου, η Μαριάννα Δημητρίου, η Aurora Marion ο Λευτέρης Πολυχρόνης, η Νίκη Σερέτη, ο Σταύρος Καλλιγάς, η Αλίκη Ανδρειωμένου και η Ζωή Ρηγοπούλου είτε ως πολυφωνικές είτε ως μονοφωνικές παρουσίες πλουτίζουν το ανθρώπινο στοιχείο της παράστασης.

The Doctor
πολύ ελεύθερα βασισμένο στο έργο PROFESSOR BERNHARDI του Άρτουρ Σνίτσλερ

ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ
ΣΠΥΡΟΥ Α. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ

Α. Χατζημιχάλη 15 & Αδριανού 111
Πλάκα, Αθήνα
τηλ. 2110154559

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ


Τετάρτη & Κυριακή: 19.00
Πέμπτη: 20.30
Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 17.30 & 21.15

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
140' με διάλειμμα

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικό:
Εύα Μανιδάκη
Μουσική Σύνθεση-Sound Design:
Αλέξανδρος - Δράκος Κτιστάκης
Κοστούμια:
Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί:
Νίκος Βλασόπουλος
Σχεδιασμός βίντεο:
Παντελής Μάκκας

Πρωταγωνιστούν:
Στεφανία Γουλιώτη
Νίκος Χατζόπουλος
Αμαλία Νίνου
Κίττυ Παϊταζόγλου
Μαριάννα Δημητρίου
Aurora Marion
Λευτέρης Πολυχρόνης
Νίκη Σερέτη
Σταύρος Καλλιγάς
Αλίκη Ανδρειωμένου
και η Ζωή Ρηγοπούλου

Ηχητικός σχεδιασμός - Ηλίας Φλάμμος
Ειδικές κατασκευές - Αλέξανδρος Λόγγος
Βοηθός σκηνοθέτη - Μελίνα Φορτετσανάκη
Β ́ βοηθοί σκηνοθέτη - Αλέξανδρος Πάνου, Μιχαέλα Σαραντινοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου - Μαρία Καλοφούτη
Βοηθός ενδυματολόγου - Ειρήνη Γεωργακίλα
Χειριστής κάμερας - Χρήστος Κέκες
Ενδύτρια - Μαρία Τσακίρη
Σχεδιασμός κομμώσεων - Κωνσταντίνος Κολιούσης
Σχεδιασμός Μακιγιάζ - Τεό Ζωγραφάκι
Περούκα Στ. Γουλιώτη - Στέφανος Βασιλάκης
Κατασκευή σκηνικών - Art Wood Creations, Στέλιος Λαμπαδάριος, Μάνος Βορδοναράκης
Κατασκευή γυναικείων κοστουμιών - Ευαγγελία Τσιούνη
Κατασκευή ανδρικών κοστουμιών - Γιώργος Παρλιάρος
Διεύθυνση παραγωγής - Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Οργάνωση παραγωγής - Ξένια Καλαϊντζή
Βοηθοί παραγωγής - Πανούτσι Μαργέλος, Ντίνα Ντεμπεμπέ
Υποστήριξη παραγωγής «Λυκόφως» - Κατερίνα Λιακοπούλοου
Υπεύθυνη τμήματος εισιτηρίων «Λυκόφως» - Στέλλα Μαυροειδή
Λογιστήριο «Λυκόφως» - Γιώργος Αναγνώστου

Παραγωγή Πολιτιστικός Οργανισμός

«Λυκόφως» - Γ. Λυκιαρδόπουλος


Το Fosonline.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Διαβάστε περισσότερα