Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ξήλωνε τις γραμμές του τραμ...

Tις επόμενες ημέρες ανοίγουν οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και θα αυξηθούν τα χιλιόμετρα που καλύπτουν τα μέσα σταθερής τροχιάς. Το 1953 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ξήλωνε τις γραμμές του τραμ...

Το 1925 η δικτατορία του Πάγκαλου υπέγραψε συμφωνία με τη βρετανική εταιρεία «Πάουερ», για την ηλεκτροδότηση των σιδηροδρόμων και του τραμ της Αθήνας. Τα κέρδη κατέληγαν στα ταμεία των Βρετανών.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ως υπουργός δημοσίων εργών συγκρούστηκε με την εταιρεία και επιδίωξε να καταργήσει το τραμ. Η εταιρεία προσπαθούσε να καθυστερήσει, αλλά ο υπουργός ήταν ε αποφασισμένος. Τον Νοέμβριο του 1953 λοιπόν, κατά τη διάρκεια σύσκεψης με επικεφαλής τον Καραμανλή, αποφασίστηκε η κατάργηση του τραμ και λίγες μέρες αργότερα, ηγήθηκε ο ίδιος του ξηλώματος των γραμμών…

Ο Καραμανλής έγραψε: «Επειδή η εταιρεία ηρνείτο να συμμορφωθεί, τα μεσάνυχτα, όταν απεσύρθησαν και τα τελευταία τραμ, μετέβην και ο ίδιος επικεφαλής συνεργείου και αχρήστευσα τας σιδηροτροχιάς δι’ αφαιρέσεως τμήματος αυτών. Εννοείται ότι η εταιρεία διεμαρτυρήθη εντονώτατα, αλλ’ η κοινή γνώμη εχειροκρότησεν και διότι αντιπαθούσε ζωηρώς την εταιρείαν».

Αποδείχθηκε όμως ότι η κατάργηση του τραμ δεν ωφέλησε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας. Ενισχύθηκε όμως ο ηγετικός ρόλος του Καραμανλή, ο οποίος εμφανίστηκε αποφασιστικός και κέρδισε πόντους μέσα στους κόλπους της δεξιάς παράταξης, της οποίας ηγήθηκε αργότερα.

Η «υπόθεση τραμ» αποτέλεσε σημείο έντονης πολιτικής σύγκρουσης την οποία ανέδειξε η αντιπολίτευση σε συνδυασμό με την κατεδάφιση νεοκλασικών κτιρίων, με την μέθοδο της αντιπαροχής, με αποτέλεσμα να φυτρώσουν εκατοντάδες πολυκατοικίες. «Πού έπρεπε να τους βάλω, στο κεφάλι μου;» είχε απαντήσει ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Καραμανλής όταν τον ρώτησαν για την αντιπαροχή.

Αυτό μακροπρόσθεσμα θόλωσε την εικόνα του Καραμανλή και μέχρι σήμερα αποτελεί το πιο αδύναμο σημείο της διαδρομής του.


Το Fosonline.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Διαβάστε περισσότερα